Friday, June 14, 2024
HomeএকাডেমিকGlobal village paragraph for class 6 | Global village paragraph for All...

Global village paragraph for class 6 | Global village paragraph for All Classes

Advertisements
Rate this post

Global village paragraph for class 6 | Global village paragraph for All Classes

We have provided some paragraphs on Global village below to help students studying in class 1, 2, 3, 4, 5 or above as usually assigned by their teachers to write some paragraphs on this topic. It helps class teachers to improve their class students’ English writing skills and knowledge about Global village or Bisso Gram. You can choose any Global village paragraph for class 6 as per your need and requirement. The following paragraphs are written in simple sentences using simple words.

Global village paragraph for class 6

The term “global village” was coined by Marshall McLuhan as technology such as the telephone and TV brought people together around the world. For example, when we watch news of floods in another country on TV, we feel connected to what is happening there. McLuhan believed that electronic media would create a global village. Nowadays, with computers and the Internet, this concept is becoming more and more true. The Internet has connected the entire world into a global village, allowing us to exchange information instantaneously. It helps us understand and brings people far away. So, thanks should be given to technology and technologists, because of whom we are all part of a larger global community.

Social media make this world like a global village
image from pixabay

বিশ্বগ্রাম অনুচ্ছেদ বাংলা ২য় পত্র

গ্লোবাল ভিলেজ” শব্দটি মার্শাল ম্যাকলুহান দ্বারা তৈরি করা হয়েছিল কারণ টেলিফোন এবং টিভির মতো প্রযুক্তি সারা বিশ্বের মানুষকে একত্রিত করেছে। উদাহরণস্বরূপ, যখন আমরা টিভিতে অন্য দেশের বন্যার খবর দেখি, তখন সেখানে যা ঘটছে তার সাথে আমরা সংযুক্ত বোধ করি। ম্যাকলুহান বিশ্বাস করতেন যে ইলেকট্রনিক মিডিয়া একটি বিশ্ব গ্রাম তৈরি করবে। আজকাল, কম্পিউটার এবং ইন্টারনেটের সাথে, এই ধারণাটি আরও বেশি সত্য হয়ে উঠছে। ইন্টারনেট সমগ্র বিশ্বকে একটি গ্লোবাল ভিলেজে যুক্ত করেছে, আমাদেরকে তাৎক্ষণিকভাবে তথ্য আদান-প্রদান করতে দেয়। এটি আমাদের বুঝতে সাহায্য করে এবং দূরের লোকদের কাছে নিয়ে আসে। সুতরাং, প্রযুক্তি এবং প্রযুক্তিবিদদের ধন্যবাদ দেওয়া উচিত, যাদের কারণে আমরা সবাই একটি বৃহত্তর বিশ্ব সম্প্রদায়ের অংশ।

A School Magazine Paragraph For Class 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12

Global village paragraph for class 8/9/10/11/12

The idea of a “global village” was introduced by Marshall McLuhan, a Canadian philosopher, in the 1960s. It refers to the idea that the world has become a smaller place due to advances in communication and transportation technology. McLuhan believed that these technologies would create a global community where people from different cultures could communicate and learn from each other.

In the 1990s, the concept of the global village became a reality. The Internet has made it possible for people to communicate instantly and cheaply across vast distances. Social media platforms, such as Facebook and Twitter, have made it possible for people to connect with others who share their interests and beliefs, no matter where they are.

Global trade and the rise of multinational corporations have made it possible for people to access goods and services around the world. This led to the homogenization of culture, as people from different parts of the world began to adopt similar lifestyles, fashions and tastes.

However, the global village also has its drawbacks. With cyberbullying and online harassment on the rise, the spread of misinformation and fake news has become a major problem. Additionally, the dominance of Western culture and values in the global village has led to concerns about cultural imperialism and the erosion of local traditions and customs.

Global village paragraph for class 8/9/10/11/12
image from pixabay

Global village paragraph for class 6 | Global village paragraph for All Classes

বিশ্বগ্রাম অনুচ্ছেদ বাংলা ২য় পত্র

গ্লোবাল ভিলেজ শব্দটি কানাডিয়ান দার্শনিক মার্শাল ম্যাকলুহান 1960-এর দশকে তৈরি করেছিলেন। এটি এই ধারণাটিকে বোঝায় যে যোগাযোগ এবং পরিবহন প্রযুক্তির অগ্রগতির কারণে বিশ্ব একটি ছোট জায়গায় পরিণত হয়েছে। ম্যাকলুহান বিশ্বাস করতেন যে এই প্রযুক্তিগুলি একটি বিশ্ব সম্প্রদায় তৈরি করবে যেখানে বিভিন্ন সংস্কৃতির লোকেরা একে অপরের কাছ থেকে যোগাযোগ করতে এবং শিখতে পারে।

1990 এর দশকে, বৈশ্বিক গ্রামের ধারণাটি বাস্তবে পরিণত হয়েছিল। ইন্টারনেট মানুষের জন্য বিশাল দূরত্ব জুড়ে তাৎক্ষণিক এবং সস্তায় যোগাযোগ করা সম্ভব করে তুলেছে। সোশ্যাল মিডিয়া প্ল্যাটফর্মগুলি, যেমন Facebook এবং টুইটার, লোকেদের জন্য অন্যদের সাথে সংযোগ স্থাপন করা সম্ভব করেছে যারা তাদের আগ্রহ এবং বিশ্বাস ভাগ করে নেয়, তারা যেখানেই থাকুক না কেন।

বৈশ্বিক বাণিজ্য এবং বহুজাতিক কর্পোরেশনের উত্থান জনগণের জন্য বিশ্বজুড়ে পণ্য এবং পরিষেবা অ্যাক্সেস করা সম্ভব করেছে। এটি সংস্কৃতির সমজাতকরণের দিকে পরিচালিত করেছিল, কারণ বিশ্বের বিভিন্ন প্রান্তের লোকেরা একই রকম জীবনধারা, ফ্যাশন এবং রুচি গ্রহণ করতে শুরু করেছিল।

যাইহোক, গ্লোবাল ভিলেজেরও এর ত্রুটি রয়েছে। সাইবার বুলিং এবং অনলাইন হয়রানি বৃদ্ধির সাথে সাথে, ভুল তথ্য এবং জাল খবরের বিস্তার একটি বড় সমস্যা হয়ে দাঁড়িয়েছে। উপরন্তু, বৈশ্বিক গ্রামে পশ্চিমা সংস্কৃতি ও মূল্যবোধের আধিপত্য সাংস্কৃতিক সাম্রাজ্যবাদ এবং স্থানীয় ঐতিহ্য ও রীতিনীতির ক্ষয় সম্পর্কে উদ্বেগ সৃষ্টি করেছে।

আরো পড়ুন:  বৈশাখি মেলা অনুচ্ছেদ

 

Jabed Hossain
Jabed Hossainhttps://www.getstudyonline.com/author/mdjabedh
It's me Muhammad Jabed Hossain is a talented professional who knows a lot about many different things. I am also like a computer wizard. I am working to optimize website for best ranking on Google. I love to write cool stuff about education, technology, and digital marketing and working as SEO Specialist on Upwork and Fiverr.
RELATED ARTICLES

Leave a Reply

- Advertisment -

Most Popular

Latest Post

দুশ্চিন্তা দূর করার দোয়া | Prayer to remove anxiety

আল্লাহ্ ও তাঁর রসূল এক নয়; কিন্তু আলাদা নয়। এ কথাটা কতটুকু শরীয়তসম্মত?

0
প্রশ্ন: আল্লাহ্ ও তাঁর রসূল এক নয়; কিন্তু আলাদা নয়। এ কথাটা কতটুকু শরীয়তসম্মত? আল্লাহ্ ও তাঁর রসূল এক নয়; কিন্তু আলাদা নয়। এ কথাটা...
দুশ্চিন্তা দূর করার দোয়া | Prayer to remove anxiety

প্রশ্ন: কুরবানির পশুর চামড়া বা বিক্রয়ের টাকা প্রদানের খাতগুলো কি কি? বিস্তারিত জানতে আগ্রহী।

0
প্রশ্ন: কুরবানির পশুর চামড়া বা বিক্রয়ের টাকা প্রদানের খাতগুলো কি কি? বিস্তারিত জানতে আগ্রহী।কুরবানির পশুর চামড়া বা বিক্রয়ের টাকা প্রদানের খাতগুলো কি কিউত্তর: কুরবানীর...
দুশ্চিন্তা দূর করার দোয়া | Prayer to remove anxiety

ইসলামী শরীয়তের দৃষ্টিতে কুরবানীর মাংস বন্টনের নিয়ম রয়েছে কিনা? জানালে উপকৃত হব।

0
প্রশ্ন: ইসলামী শরীয়তের দৃষ্টিতে কুরবানীর মাংস বন্টনের নিয়ম রয়েছে কিনা? জানালে উপকৃত হব।শরীয়তের দৃষ্টিতে কুরবানীর মাংস বন্টনের নিয়মউত্তর: কুরবানী অত্যন্ত সওয়াব, মঙ্গলময় ও পূণ্যময়...
সূরা ইখলাসের বাংলা উচ্চারণ ও অর্থ - Surah Ikhlas bangla

সূরা ইখলাসের বাংলা উচ্চারণ ও অর্থ – Surah Ikhlas bangla

0
সূরা ইখলাসের বাংলা উচ্চারণ ও অর্থ - Surah Al - Ikhlas Bangla - surah ikhlas banglaসূরা ইখলাস পবিত্র কুরআনের ১১২তম সূরা। এটি মক্কায় অবতরণ...
দুশ্চিন্তা দূর করার দোয়া | Prayer to remove anxiety

দরূদে তুনাজ্জিনা উচ্চারণ ও ফযিলত

0
দরূদে তুনাজ্জিনা উচ্চারণ ও ফযিলতরাসুল (সা.)-এর প্রতি দরুদ পাঠ অনেক বেশি ফজিলতের। দরুদ পাঠ রহমত ও বরকত লাভের অন্যতম উপায়। স্বয়ং আল্লাহ তাআলা পবিত্র...
Enable Notifications OK No thanks